Wanneer de pen, stressbal, koffiemok of het keycord heeft geleid to die kop koffie, die eerste order en uiteindelijk die vaste klant, begint het pas. Werk hebben is één, werk houden is twee. Je wilt in de picture blijven en dat betekent investeren in je relatie.

Met een relatiegeschenk zeg je niet; “hey kijk eens wie ik ben”. Je laat weten dat je er nog bent! En als je nodig bent, sta je er!

Je spreekt waardering uit. Waardering voor de goede relatie, waardering voor de kans die je kreeg jezelf te bewijzen.

Een relatiegeschenk is dus eigenlijk een waarderingsgeschenk.

Is dat een openbaring of wat?

Die lange relatie bekroon je met een handige gadget, stijlvol presentje, een nuttig item of een smakelijk goedje. En natuurlijk staat daar jouw naam, pay-off of tagline op. Er moet nog veel vaker aan je gedacht worden.

Een voorbeeldje van een relatie-actie van JENS: De zelfvullende snoeppot. Onze relaties ontvingen een pot, gevuld met lekkers. Op de deksel: het logo van de klant. Op de zijkant: JENS en de boodschap dat wij bij de volgende bestelling, de pot zouden aanvullen. Menig tandarts heeft hier zijn vakantie naar Nice van bekostigd. 😉